DOOR DE MAND

Als ik mijn fiets uit de bus haal staat daar Jan Repko die Grifo zegt. Ik zeg tegen Bart: “Wat weet Jan daar nou van? Jan valt iedere ronde drie keer en zeker met Grifo. Ik heb Limus op 1.3 bar en dat doe ik al het hele seizoen en dat gaat prima.” Bart doet ook Grifo.

M’N ZOLEN

MvdP maakt zijn opwachting in Herentals. Bij de ACC is SvdP weer opgelapt, net als zijn fiets. Alleen nu wil het feit dat SvdP géén wereldkampioen is. En – in tegenstelling tot MvdP – geen nieuwe schoenen heeft …

PROFS IN DE ACC

De Amsterdamse Cross Competitie is er voor iedereen; voor renners met een startlicentie tot aan World Tour renners. Competitievervalsing wordt zoveel mogelijk voorkomen. Daarom geven we renners met een prof-licentie een plaats op de eerste startrij. Want als deze renners vertrokken zijn, worden ze nooit meer ingehaald.

ASSERTIVITEIT TRAINEN

Als je begint met wielrennen kan het gebeuren dat je er bij de eerste ritten volledig afgereden wordt. Ook al heb je longen als een renpaard, de benen van Dylan Groenewegen en de VO2max van een roeier, als je vierkant de bocht door gaat, bang bent tussen de wielen en remt bij iedere tempowisseling blijft het lastig. Het gaat er derhalve om je assertiviteit te trainen!

NIET MUL

In deze tijd van verkiezingstrijd hoor je te pas en te onpas de term innovatie vallen. Innovatie is dan altijd een oplossing die nog moet worden bedacht. Ook in de Amsterdamse Cross Competitie is het tijd voor innovaties! Starten in het zand. Hier was het probleem de oplossing.

ZOMER- & WINTERTIJD

Spaarnwoude was zwaar. Zwaar door de hoogteverschillen, zwaar door de zompige modder, zwaar door de tegenstanders en zwaar door zomertijd / wintertijd. Verstoorde bioritmes. Een uur te laat naar bed, een uur te laat op. Allang licht als je opstaat. En het vooruitzicht dat het om vijf uur ‘s middags al weer donker wordt.